سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در اینستاگرام کسب و کار موفقی را برای خود ایجاد کنید

راه اندازی کسب‌و‌کار در اینستاگرام راهی مطمئن شروع موفقیت 

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در اینستاگرام می‌تواند یکی از پولسازترین راه‌ها در فعالیت‌های مجازی باشد. اگر قصد دارید تا یک فعالیت پردرآمد در فضای مجازی داشته باشید اما نمی‌دانید که از کجا و چگونه شروع کنید احتمالا بهترین گزینه برای شما اینستاگرام خواهد بود. این شبکه‌ی اجتماعی به واسطه‌ی قابلیت‌هایی که ایجاد کرده است می‌تواند ارتباط بین فروشنده و خریدار را به شیوه‌ای جدیدتر و صمیمی‌تر برقرار کند. نتیجه‌ی این ویژگی‌ها این است که نه تنها برندهای غول پیکر در جهان توانسته‌اند در اینستاگرام هم دنبال‌کننده‌های خاص خود را داشته باشند، بلکه کسب‌و‌کارهای کوچک و حتی خانگی هم توانسته‌اند به موفقیت‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کنند. در این نوشته از زبان کارشناسان بای فالوور گام‌های راه اندازی یک فعالیت سودآور در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

 

 

تبدیل حساب کاربری به نوع تجاری

اگر یک حساب اینستاگرامی ایجاد کرده اید، لازم است بدانید که برای یک کسب‌و‌کار بهتر است که حساب از نوع تجاری باشد. تبدیل یک حساب معمولی به یک حساب تجاری کار خاصی ندارد. کافی است که به بخش تنظیمات مراجعه کنید و مراحل را طبق دستورالعملی که به شما می‌دهد انجام دهید. بعد از تبدیل پیج خود به یک حساب تجاری می‌توانید به آمارهای زیادی دسترسی داشته باشید. برای مثال رده‌ی سنی کاربران، ساعاتی که بیشتر از پست‌های شما بازدید می‌کنند و ... از جمله ویژگی‌های این نوع از حساب‌هاست. 

 

تعیین هدف‌های کسب‌و‌کار

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار این است که هدف مشخصی برای خود تعیین کنید. هدف قابل اندازه‌گیری از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال آیا می‌خواهید دنبال‌کننده‌های پیج خود را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید فالوورهای فعلی را به سوی وبسایت خود بکشانید و ترافیک وبسایت را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید تعامل بیشتری با مخاطب خود برقرار کنید؟ آیا می‌خواهید پیجتان در واقع فروشگاه اینترنتی شما باشد؟ بهتر است تمام اهداف خود را روی یک کاغذ بنویسید و از طریق جست‌و‌جو در گوگل، شرکت کردن در دوره‌های مربوط به بازاریابی و پرسش و پاسخ از دیگران به راه‌حل این سوالات دست پیدا کنید. 

 

انتشار محتوای کاربردی

آن چیزی که این روزها بیش از هر زمان دیگری یافت می‎شود، اطلاعات است. اما چیزی که جای خالی آن به شدت احساس می‌‎شود، محتوای سازمان یافته و مفید است که به کاربر کمک می‌کند که راحت‌تر فکر کند و تصمیم بگیرد. محتوای آموزشی یونیک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. البته باید حواستان باشد که در این سیکل دچار کمالگرایی نشوید. چرا که در این صورت دیگر هیچ چیزی به اشتراک نخواهید گذاشت. در کنار داشتن محتوای خوب باید به این فکر کنید که چه زمانی بهترین موقع برای انتشار پست است. 3 بعد از ظهر؟ 12 ظهر یا 9 شب؟ این زمان را می‌توانید با آزمون و خطا و صد البته با استفاده از آمارهایی که خود اینستاگرام از مخاطبین شما می‌دهد، به دست آورید. 

 

پیروی از یک سبک خاص در محتوا

برای این که در بین انبوه پیج‌های مختلف و هم موضوع با خودتان دیده شوید، نیاز است که چیزی داشته باشید که شما را از بقیه افراد متمایز کند. این تمایز می‌تواند در شیوه‌ی کپشن نویسی شما باشد، در تم گرافیکی باشد که در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده می‌کنید و یا در فیلترهایی باشد که برای عکس‌های خود می‌گذارید. البته خوب است که همیشه در بین تمام پست‌ها و استوری‌های خود تنوع داشته باشید اما همیشه باید یک چیز وجود داشته باشد که نشان دهد این محتوا مربوط به خودِ خود شماست. 

 

تعامل داشته باشید

یکی از مواردی که می‌تواند به کسب‌ و کارهای تازه کار کمک کند این است که با سایر پیج‌ها تعامل داشته باشید. بهتر است بخش قابل توجهی از این تعامل‌ها در پیج‌های هم موضوع شما صورت گیرد اما بخشی هم باید کاملا نامربوط باشد. این کار سبب می‌شود که توسط افراد زیادی دیده شوید. افراد با دیدن شما وارد پیج می‌شوند و با بررسی محتوا و بیوگرافی‌تان تصمیم می‌گیرند که شما را فالو کنند یا نه. به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که تعامل داشتن با پیج‌های دیگر ( تعامل واقعی نه از روی رفع تکلیف) می‌تواند تعداد دنبال‌کننده‌های پیج شما را به شدت افزایش دهد. 

 

استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها ابزاری هستند که برای استفاده شدن به وجود آمده‌اند! شاید این جمله عجیب به نظر برسد اما بسیاری از افراد اهمیت هشتگ‌ها را نمی‌دانند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که هشتگ‌ها کمک می‌کنند که پست‌های شما بسیار بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید دیده شوند. هشتگ‌ها که به نوعی دسته بندی محتواهای مختلف در سطح یک شبکه‌ی اجتماعی هستند، می‌توانند باعث برندسازی پیج شما هم شوند. انواع و اقسام هشتگ‌ها وجود دارند که باید با آن‌ها آشنا شوید. استفاده‌ی زیاد از هشتگ‌ها هم در مقابل می‌تواند برای پیج شما آسیب زا باشد و شما را اسپم نشان دهد. در نتیجه بهتر است در این کار هم میانگین را حفظ کنید. 

 

از تگ لوکیشن استفاده کنید

بسیاری از افراد تازه کار در اینستاگرام نمی‌دانند که استفاده از تگ لوکیشن تا چه حد در موفقیت آن‌ها در اینستاگرام تاثیر دارد. آمارها نشان داده است که پست‌هایی که از تگ لوکیشن استفاده می‌کنند بیش از 70 درصد بیشتر بازدید دارند. چرا که بخش قابل توجهی از مردم از طریق لوکیشن‌ها به دنبال پست‌ها می‌گردند. در نتیجه اگر فضای کسب و کار و پست‌های شما به صورتی است که می‌توانید از تگ لوکیشن استفاده کنید، هرگز از آن دریغ نکنید. چرا که بازدید زیادی در انتظار چنین پست‌هایی خواهد بود. 

 

استفاده‌ی درست از استوری‌ها

استوری‌‎ها ابزاری هستند که می‌توانند به شدت ارتباط بین شما و مخاطبتان را قوی کرده و احساس صمیمیت ایجاد کنند. بهتر است در استوری‌ها نظرسنجی راه بیاندازید و از فالوورهای خود بخواهید که در رابطه با فروشگاه اینترنتی شما نظرشان را بگویند و یا این که دیدگاه خود در رابطه با محتواها، محصولات، تم گرافیکی و ... را بیان کنند. 

 

متوجه شدیم که اینستاگرام یکی از بهترین فضاها برای راه اندازی یک کسب و کار است. داشتن یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. شما می‌توانید با یادگیری چند نکته به مفاهیم بازاریابی اینستاگرامی مسلط شوید و کار خود را به عنوان یک بیزنسمن در این فضا شروع کنید.