سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آنالیز و ارزیابی پیشرفت پیج اینستاگرام بصورت کاملا رایگان

آموزش ارزیابی پیشرفت پیج اینستاگرام

تلاش کردن خالی نمی‌تواند باعث پیشرفت ما در هر زمینه‌ای شود. شما باید در کنار تلاشی که انجام می‌دهید یک ارزیابی روی کارهایی که انجام داده‌اید هم داشته باشید تا مطمئن شوید تا به اینجای کار به شیوه‌ی صحیحی عمل کرده‌اید یا خیر. ما به خودی خود دوست داریم بدانیم که زمان و پولی که هزینه کرده‌ایم تا چه اندازه اثربخش واقع شده است. دوست داریم بدانیم که چند نفر ما را دیده‌اند، چند نفر محتوای تولید شده توسط ما را به دوستان خود ارسال کرده‌اند و ... . خوشبختانه اینستاگرام در کنار تمام قابلیت‌هایی که دارد ابزاری به نام insights را به وجود آورده که می‌توانید آمار خوبی از عملکرد خود داشته باشید. با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری درباره این ابزارها که توسط متخصصان سایت بای فالوور تهیه شده است را فرا بگیرید.

 

 

چرا باید پیج اینستاگرام خود را ارزیابی کنیم؟

شاید فکر کنید برای ارزیابی این که چقدر موفق عمل کرده‌ایم نگاه کردن به تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و فالوورها کافی باشد. اما در واقع این آمار به خودی خود نمی‌توانند برای شما مفید باشند. هدف از آنالیز پیج اینستاگرام چیزی فراتر از این حرف‌هاست. برای این که بتوانید کسب و کار خود را در فضای اینستاگرام گسترش دهید نیاز است که ارزیابی دقیق‌تری از شیوه‌ی عملکرد خود داشته باشید. مثلا شما باید بررسی کنید که آیا پست‌هایی که ویدئوی آموزشی دارند بازخورد بیشتری از مخاطبان شما می‌گیرد یا ویدئوهایی که جنبه‌ی فان دارند. آیا فونت بی نازنین توسط کاربران بیشتری دیده می‎شود یا فونت ایران سنس و ... . 

 

اگر آنالیز پیج اینستاگرام انجام ندهید با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در صورت ارزیابی نکردن پیج برای شما رخ می‌دهد این است که مخاطب خود را به اشتباه شناسایی خواهید کرد. برای مثال شخص الف می‌تواند مخاطب شما باشد اما شما فکر می‌کنید که شخص ب مخاطب شماست.
مورد بعدی در رابطه با پرکاری و کم کاری در ارائه‌ی محتواست. برای مثال شما با آنالیز نکردن پیج ممکن است در یک روز یا یک هفته بیش از میزان مورد نیاز محتوا منتشر کنید و یا این که از آن سوی بوم بیافتید و کم کار شوید.انتشار پست در ساعات کم بازدید هم یکی دیگر از مشکلاتی است که در صورت آنالیز نکردن پیج دچار آن خواهید شد. شما باید بدانید که ساعات پیک اینستاگرام و خصوصا مخاطبان شما کی است و دقیقا در همان زمان اقدام به انتشار محتوا کنید، نادیده گرفتن فرصت‌های طلایی برای افزایش میزان تعامل هم از دیگر معایب انجام ندادن این کار است. 

 

معرفی ابزارهای مفید برای آنالیز پیج اینستاگرام 

خوشبختانه نه تنها خود اینستاگرام ابزاری را در اختیار شما قرار داده که با استفاده از آن می‌توانید متوجه رفتار مخاطبان خود و میزان بازدهی پست‌های خود شوید، سایت‌های دیگری هم وجود دارند که به صورت مکمل می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و آنالیز خوبی انجام دهید. در این جا به معرفی این ابزارها خواهیم پرداخت. 

1. ابزار insights اینستاگرام 

مهم‌ترین و اولین ابزاری که باید کار با آن را یاد بگیرید همین insights است. برای این که از این ابزار استفاده کنید لازم است که در ابتدا پیج خود را به یک پیج تجاری تبدیل کنید. بعد از تبدیل پیج به نوع تجاری آمار بسیار مفید و خوبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای مثال می‌توانید ببینید که در یک بازه‌ی زمانی خاص چند نفر از پست‌های شما دیدن کرده‌اند. چه تعداد حساب کاربری منحصر به فرد وارد پیج شما شده اند. در مدت زمان خاص چند بار از پروفایل شما بازدید شده. کاربران چند بار از طریق لینکی که در بیوی خود گذاشته‌اید، وارد وبسایت شما شده‌اند و بسیاری آمارهای دیگر که خود می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. 

2. ابزار HypeAuditor برای آنالیز پیج اینستاگرام 

یکی از بهترین ابزارهای در حال حاضر برای بررسی این نکته که آیا فالوورهای شما در سطح بالایی از تعامل قرار دارند یا نه. این ابزار به سادگی می‌تواند فالوورهای فیک و واقعی را تشخیص دهد. اگر تعداد فالوورهای فیک شما بالا باشد به شما هشدار خواهد داد که باید این وضعیت را تغییر دهید. اگر قصد دارید که اقدام به خرید فالوور کنید پیشنهاد ما این است که حتما از وبسایت‌های معتبر مانند دیجی فالوور، دیجی ممبر  یا بای فالوور استفاده کنید تا فالوورهای واقعی و باکیفیتی دریافت کنید. ابزار HypeAuditor متشکل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که می‌توانند سطح کیفی فالوورهای شما را مشخص کنند. این ابزار از 1 تا 100 به شما نمره می‌دهد. اگر نمره‌ی شما بالای 70 بود به این معنی است که سطح کیفی فالوورهای شما بالاست و لازم نیست از این بابت نگران باشید. 

3. ابزار Later برای آنالیز پیج اینستاگرام 

این که یک سایت فقط تعدادی عدد به شما نشان دهد به خودی خود خیلی ارزشمند و کمک کننده نیست. یک ابزار خوب تجزیه و تحلیل باید به شما بگوید که چه کاری انجام دهید تا میزان بازدهی پیج شما افزایش پیدا کند. راه‌کارهایی که یک ابزار ارائه می‌کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ابزار Later دقیقا برای همین هدف ساخته شده است. هنگامی که پیج خود را در این سایت وارد می‌کنید، در بخش نمای کلی به شما خواهد گفت که وضعیت مولفه‌های مختلف پیج شما مانند پست‌ها، میزان ایمپرشن، فالوور و ... در چه سطحی قرار دارد. از آنجایی که می‌توانید بازه‌های زمانی مختلف در این ابزار تعیین کنید در نتیجه می‌توان از میزان پیشرفت خود مطلع شد. این ابزار اطلاعات زیادی در رابطه با مخاطبان شما از سن، موقعیت مکانی، زبان آن‌ها و ... در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌تواند در تولید محتوای شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشید. در بخش دیگری میزان بازدهی استوری‌هایی که قرار می‌دهید هم بررسی خواهد شد. ابزار Later می‌تواند با استفاده از داده‌هایی که جمع آوری کرده است به شما بگوید که چه زمانی بهترین ساعت برای انتشار پست‌هایتان در اینستاگرام است. بی شک این ویژگی یکی از بهترین کاربردهای این وبسایت است. 

 

سخن پایانی

همانطور که بیان کردیم، آنالیز کردن پیج اینستاگرام یک از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید در راه پیشرفت خود بردارید. خوشبختانه بخش قابل توجهی از خدمات این وبسایت‌ها رایگان است و شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از خدمات  اولیه‌ی آن‌ها مطلع شوید. البته برای استفاده از خدمات پیشرفته باید به دلار هزینه کنید.