سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کامل و جامع افزایش کیفیت پیج اینستاگرام

آموزش بالا بردن کیفیت پیج اینستاگرام

این روزها دیگر همه می‌دانند که اینستاگرام مهم‌ترین بستری است که به کسب‌و‌کارهای مختلف کمک می‌کند که به صورت رایگان یا با هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به روش‌های دیگر دیده شوند. جالب است بدانید که نرخ تعامل در اینستاگرام مهم‌ترین عاملی است که با استفاده از آن میزان کیفیت یک پیج سنجیده می‌شود. به این خاطر که میزان مشارکت کاربر هنگامی زیاد خواهد بود که مطالبی که از طریق پست‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، غنی و پرمغز و صد البته طبق اصول باشند. در نتیجه اگر شما هم می‌خواهید که در فضای اینستاگرام دیده شوید، نیاز است که این اصول را یاد بگیرید تا سطح عمومی کیفیت پیج را به حد قابل قبولی برسانید. با ما همراه باشید تا تعدادی از این نکات را یاد بگیریم. 

 

 

داشتن پروفایل حرفه‌ای

نگاه اول کاربران به پروفایل شماست. داشتن یک عکس خوب ترجیحا لوگوی برند، نام کاربری کوتاه و واضح، قرار دادن نام و توضیحات مناسب و تا حدی متفاوت و خوانا و دعوت به انجام عمل در همین بخش از ویژگی‌های مهم یک پیج حرفه‌ای است. استفاده از فونت‌های عجیب و غریب یا شلوغ کردن بیش از حد پروفایل به هیچ وجه توصیه نمی‎شود. 

 

شناخت مناسب از مخاطب

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند شما را به یکی از باکیفیت‌ترین پیج‌های حوزه‌ی خود تبدیل کند، این است که شناخت درستی از مخاطب خود داشته باشید. اگر حساب کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید ( که به راحتی امکان‌پذیر است) می‌توانید مشاهده کنید که مخاطب شما از چه شهرهایی است، در چه رنج سنی قرار داد و این که در چه ساعاتی بیشترین بازدید از پست‌های شما انجام می‎شود. این موضوع سبب می‌شود که خیلی راحت‌تر تصمیم بگیرید که چه کاری باید انجام دهید. 

 

شناخت زمان مناسب برای انتشار پست

یک پیج خوب زمان مناسب انتشار محتوا را می‌داند. از آنجایی که در هر ثانیه صدها پست به اشتراک گذاشته می‌شود، در نتیجه طبیعی است که اگر پست خود را در زمان نامناسبی به اشتراک بگذارید به احتمال زیاد زیر صدها هزار پست دیگر مدفون خواهد شد. برای این که زمان مناسب انتشار پست را متوجه شوید کافی است که حساب اینستاگرام خود را به حالت تجاری تبدیل کنید و سپس با استفاده از ابزار insight متوجه شوید که عمده کاربران شما در چه ساعاتی از شبانه روز بیشتر آنلاین هستند. 

 

داشتن یک زمانبندی مناسب برای انتشار پست

حتی اگر بهترین محتوا را هم ارائه کنید و برای تولید آن ساعت‌ها وقت صرف کنید، اگر نتوانید طبق یک زمانبندی درست پیش روید، به احتمال زیاد مخاطب خود را از دست خواهید داد. یکی از ویژگی‌های یک پیج باکیفیت اینستاگرامی این است که برای مخاطب و وقت آن‌ها ارزش قائل است و با توجه به نوع کسب‌و‌کار پست منتشر می‌کند. با استفاده از یک برنامه منظم در ذهن مخاطب خود ثبت خواهید شد. 

 

استفاده‌ی مناسب از قابلیت استوری

استوری‌ها یکی از مولفه‌های جذاب اینستاگرام است که می‌تواند منجر به ایجاد یک حس صمیمانه بین شما و مخاطبتان شود. اگر حس می‌کنید که فضای پیج و کسب‌و‌کار شما رفتار جدی را می‌طلبد، بهتر است که این لحن را در پست‌های خود حفظ کرده و در استوری‌ها صمیمانه‌تر ظاهر شوید. عکسی از خود، محصولات یا پشت صحنه قرار دهید بدون این که ویرایش زیادی روی آن انجام داده باشید. از مخاطب خود بخواهید که به استوری‌ها ری‌اکشن نشان دهند و شما هم پاسخ آن‌ها را بدهید. 

 

کپشن خوب بنویسید

با این که تمرکز اینستاگرام روی عکس و ویدئو است با این حال این رسانه‌ها هم نیاز دارند تا با چند کلمه متن تکمیل شوند. متن‌ها می‌توانند تاثیراتی چه بسا بیشتر روی مخاطب داشته باشند. بنابراین لازم است که همانقدر که روی محتوای پست تمرکز میکنید روی کپشن هم وقت بگذارید و مطلب خوبی بنویسید. استفاده از کلمات تاثیر گذار در بخش لید و قرار دادن چند ایموجی، هشتگ و فاصله گذاشتن بین پاراگراف‌ها ( در صورتی که متن شما طولانی است) ضروری به نظر می‌رسد. 

 

قرار دادن لوکیشن در پست‌ها

آمارها نشان داده است که پست‌هایی که لوکیشن دارند چیزی حدود 70 درصد نسبت به سایر پست‌ها تعامل دریافت می‌کنند. علت این اتفاق این است که بخش قابل توجهی از کاربران با استفاده از لوکیشن به جست‌و‌جوی پست‌های مختلف میپردازند. هنگامی که شما موقعیت جغرافیایی خود را در پست قرار می‌دهید پست شما در بخش places قرار گرفته و احتمال دیده شدن و به تبع آن دریافت بازخورد هم بیشتر می‌شود. 

 

نظر خواستن از مخاطب و اعمال کردن آن‌ها

بعد از این که شناخت مناسبی از مخاطب خود پیدا کرده و محتوا تولید کردید، نیاز است که نظر کاربران را در رابطه با محتوای خود بپرسید. برای مثال بپرسید که آیا از تم گرافیکی راضی هستند یا خیر؟ آیا محتواها برای آن‌ها به اندازه‌ی کافی مفید است یا نه. قرار دادن نظرخواهی‌های دو یا چند گزینه‌ای و باکس نظر کمک می‌کند که کاربران ساده‌تر و سریع‌تر نظر خود را برای شما ارسال کنند. 

 

تولید محتوای ویدئویی

به طور کلی پیشنهاد می‎شود که هم پست‌های به صورت عکس، ویدئوی کوتاه و ویدئوی igtv تولید کنید. اما اگر شیوه‌ی کسب‌و‌کار شما به شکلی است که فقط پست به صورت عکس منتشر می‌کنید، لازم است که با یک برنامه ریزی مناسب و یک ایده‌ی خوب ویدئو تولید کنید. این ویدئوها می‌توانند در رابطه با معرفی خودتان یا بخشی از خدمات شما باشند. به هر حال پست ویدئویی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و بر کیفیت پیج شما و افزایش تعامل می‌انجامد. 


تگ کردن سایر افراد در پست خود

این موضوع بستگی زیادی به محتوای پستی دارد که به اشتراک گذاشته‌اید. اگر پست شما به شکلی است که می‌توانید یک شخص معروف و یا به اصطلاح اینفلوئنسر را تگ کنید، بهتر است که این کار را انجام داده و از آن‌ها تشکر کنید. این موضوع می‌تواند پیج شما را معتبرتر جلوه دهد. 


سخن پایانی

در این مقاله‌ی کوتاه تمام سعی خود را بر آن داشتیم تا با بیان تعدادی از نکات کوتاه اما مهم و کاربردی از دید متخصصان سایت دیجی ممبر راه‌های باکیفیت شدن پیج اینستاگرامی را به شما توضیح دهیم. نکته‌ی مهم این است که تمام این نکات در کنار قرار دادن پست‌های مفید و کاربری که می‌توانند مورد پسند عده زیادی از مردم شود، جواب دهد بنابراین بهتر است که به تولید محتوا هم توجه زیادی کنید.